Deel jouw ervaring

Arkin Jeugd en Gezin ziet
de mens achter de stoornis

Klachten en suggesties

Ben je niet tevreden over je behandeling of over andere zaken waarmee je te maken krijgt bij Arkin Jeugd & Gezin? Je kunt dit dan het beste zelf bespreken met je behandelaar. Vertel gerust wat je dwarszit, zo hoeft een klacht geen conflict te worden. Je komt er samen uit.

Soms is het moeilijk je behandelaar te vertellen waar je niet tevreden over bent. Dan kun je ook iemand meenemen naar dat gesprek, bijvoorbeeld een familielid of vriend. Ook kun je steun vragen van de patiëntenvertrouwenspersoon.

In een gesprek worden je vragen beantwoord en kunnen we misverstanden oplossen. Mogelijk kunnen we fouten rechtzetten. Alleen daarom al is het belangrijk dat je vertelt wat je dwarszit.

Een klacht indienen

Misschien kom je er samen niet uit. Dan kun je een klacht indienen. Je dient je klacht in bij de stedelijke klachtencommissie. De patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) kan je daarbij helpen. Je kan ook zonder tussenkomst van de pvp bij de klachtencommissie terecht.
Bekijk de klachtenregeling, daarin staat precies wat je kunt doen.

Ben je 18 jaar of ouder?

Dan geldt er een andere regeling als je een klacht hebt.

Patiëntvertrouwenspersoon

Ben je niet tevreden over je behandeling? Of wil je een vraag of ervaring bespreken met iemand die luistert naar jouw verhaal? Neem dan contact op met de patiëntvertrouwenspersoon (PVP).
De PVP is niet in dienst van Arkin en is onafhankelijk. Hij geeft informatie, advies, en kan je eventueel steunen bij een bemiddelingsgesprek of klachtenprocedure.
De PVP heeft geheimhoudingsplicht en is gratis. Je kan het best per e-mail of telefonisch contact opnemen via de helpdesk PVP.

Klinische en ambulante cliënten van de ggz kunnen via een chat anoniem ondersteuning krijgen van een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). Indien mogelijk wordt de vraag of klacht direct via de chat afgehandeld. Mocht er persoonlijke of telefonische ondersteuning nodig zijn en de cliënt gaat daarmee akkoord, dan kan dat alsnog worden geregeld.  De chat is open van maandag t/m donderdag van 19.00 tot 21.00 uur en is bereikbaar via www.pvp.nl

PVP-helpdesk
T 0900 444 8888
helpdesk@pvp.nl

ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2020 Arkin Jeugd & Gezin - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin