Deel jouw ervaring

Arkin Jeugd en Gezin ziet
de mens achter de stoornis

Ik start met een behandeling

Je gaat starten met een behandeling bij Arkin Jeugd & Gezin. Hieronder vind je meer informatie over wat je kunt verwachten.

Intake

In een eerste gesprek bespreken we waar jij mee zit. Je vult ook een vragenlijst om samen in kaart te brengen welke soort problemen je hebt. Bij jongere kinderen zijn altijd de ouders aanwezig bij de intake, bij oudere kinderen maken we afspraken over wanneer je ouders er wel en niet bij zijn.
Aan het eind van de intake geven we een behandeladvies en maken we een behandelplan.
Soms weten we na het eerste gesprek nog niet goed wat er met je aan de hand is. We gaan dan uitgebreider psychologisch onderzoek doen. Je krijgt dan tijdens een volgend gesprek meer vragenlijsten en kleine oefeningen om vast te stellen wat er met je aan de hand is en welke behandeling het beste bij je past. Soms moeten je ouders ook vragenlijsten beantwoorden.
Lees deze informatie vooraf aan je intakegesprek.

Behandeling

Tijdens de behandeling heb je gesprekken, oefen je en krijg je soms medicijnen. Je doet dit alleen, samen met je ouders of in een groep met andere jongeren. Dit is meestal op een locatie van ons, maar soms ook bij je thuis. Je kijkt steeds samen met je behandelaar hoe het gaat en hoe je verdergaat. Je hebt meestal met verschillende behandelaren te maken die jou samen helpen. Zij begrijpen waar jongeren mee zitten. Bij ons werken psychologen, psychiaters, maatschappelijk werkers, systeemtherapeuten en sociaalpsychiatrisch verpleegkundigen.

Welke behandeling?

Hieronder vind je een overzicht van alle behandelingen waarvoor veel kinderen en jongeren bij Arkin Jeugd & Gezin komen:

JouwOmgeving

Naast je afspraken met je behandelaar ga je ook veilig online aan de slag met je behandeling. Dat kan via JouwOmgeving, de online plek van Arkin.

Voor meer informatie bekijk de brochure.

Heb je hulp nodig bij jouw digitale zorg?

De Helpdesk Digitale Zorg is er voor alle digitale vragen die niet-medisch inhoudelijk zijn, maar wel ondersteunen bij digitaal contact met jouw zorgverlener. Je kunt hierbij denken aan vragen over beeldbellen of het inloggen bij JouwOmgeving.

Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur op
085- 1304 575. Buiten kantoortijden heb je de mogelijkheid de voicemail in te spreken en je wordt dan de eerstvolgende werkdag teruggebeld.

Of stuur een mail met je vraag naar info@helpdeskdigitalezorg.nl
Ook mail wordt de eerstvolgende werkdag na ontvangst beantwoord.

Neem contact op met Arkin Jeugd & Gezin

Ik wil me aanmelden voor een behandeling.

 

ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2021 Arkin Jeugd & Gezin - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin