Deel jouw ervaring

"Ben jij de gz-professional die verder kijkt dan het kind met de psychische klachten of verslaving?"

Cliënt verwijzen

Welke cliënten kunt u naar ons verwijzen?

  • Jongeren tot 23 jaar met psychiatrische problemen en/of verslaving
  • Multiprobleemgezinnen
  • Gezinnen waarbij sprake is van huiselijk geweld
  • Gezinnen waarbij sprake is van vechtscheidingen

Wie kan een cliënt verwijzen?

  • Huisartsen\ Medisch specialisten
  • Lokale teams
  • Gecertificeerde Instellingen

De cliënt kan bij Arkin Jeugd & Gezin terecht als die uit de volgende regio’s komt: Amsterdam Amstelland, Zaanstreek Waterland en Gooi & Vechtstreek. Bekijk hier de volledige lijst met de regio’s/gemeenten.

Verwijzen, hoe gaat dat?

U kunt uw cliënt op verschillende manieren verwijzen. Beschikt u over relevante correspondentie met betrekking tot de huidige hulpvraag, dan ontvangen wij die graag bij de verwijzing.

1. Zorgdomein
2. Mail: aanmelden@arkin.nl of arkincaa@ringamsterdam.nl (Zorgmail)
3. Fax: 020 590 5590

Klik hier voor het downloaden van de verwijsbrief in Word of PDF. Lukt het downloaden niet stuur dan een mail aan aanmelden@arkin.nl.

Vragen en collegiaal overleg

Heeft u (inhoudelijke) vragen, belt u dan gerust met Centrale Aanmelding Arkin. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

T 020 590 55 55
E aanmelden@arkin.nl

Voor spoedgevallen en spoedvragen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar.

Wachttijd

Na een verwijzing nemen wij binnen enkele dagen contact op met de cliënt voor het maken van een afspraak. Op onze website en op Zorgdomein staan onze actuele wachttijden. Wij zorgen ervoor dat deze zo kort mogelijk zijn. Als u hier vragen over heeft, bijvoorbeeld omdat u vindt dat uw patiënt eerder gezien moet worden, kunt u ons altijd bellen 020 590 55 55 of e-mailen naar aanmelden@arkin.nl.

In de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op.

Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel cliënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht. Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:

· Het aantal beschikbare behandelaren en personeelskrapte in de zorg

· Toename van complexiteit en intensiteit van de zorgvraag o.a. door ambulantisering.

Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vindt u onze actuele, gemiddelde wachttijden.

ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2020 Arkin Jeugd & Gezin - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin