De cliënt kan bij Arkin Jeugd & Gezin terecht als die uit de volgende regio’s komt: Amsterdam Amstelland, Zaanstreek Waterland en Gooi & Vechtstreek. Bekijk hier de volledige lijst met de regio’s/gemeenten.
U kunt uw cliënt op verschillende manieren verwijzen. Beschikt u over relevante correspondentie met betrekking tot de huidige hulpvraag, dan ontvangen wij die graag bij de verwijzing.
1. Zorgdomein
2. Mail: aanmelden@arkin.nl of arkincaa@ringamsterdam.nl (Zorgmail)
3. Fax: 020 590 5590
Klik hier voor het downloaden van de verwijsbrief in Word of PDF. Lukt het downloaden niet stuur dan een mail aan aanmelden@arkin.nl.
Heeft u (inhoudelijke) vragen, belt u dan gerust met Centrale Aanmelding Arkin. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
T 020 590 4444
E aanmelden@arkin.nl
Voor spoedgevallen en spoedvragen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar.
Na een verwijzing nemen wij binnen enkele dagen contact op met de cliënt voor het maken van een afspraak. Op onze website en op Zorgdomein staan onze actuele wachttijden. Wij zorgen ervoor dat deze zo kort mogelijk zijn. Als u hier vragen over heeft, bijvoorbeeld omdat u vindt dat uw patiënt eerder gezien moet worden, kunt u ons altijd bellen 020 590 4444 of e-mailen naar aanmelden@arkin.nl.
In de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op.
Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel cliënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht. Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:
· Het aantal beschikbare behandelaren en personeelskrapte in de zorg
· Toename van complexiteit en intensiteit van de zorgvraag o.a. door ambulantisering.
Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vindt u onze actuele, gemiddelde wachttijden.